فروش گوشیهای خارجی در چین نصف شد
به گزارش توسعه دهندگان، داده های یک شرکت تحقیقاتی وابسته به دولت چین نشان داد فروش تلفن های هوشمند برند خارجی همچون آیفون اپل، در نوامبر، ۴۷.۴ درصد نسبت به نوامبر سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا کرد.
به گزارش توسعه دهندگان به نقل از ایسنا، داده های آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین (CAICT) نشان داد فروش گوشیهای خارجی در نوامبر، به ۳.۰۴ میلیون دستگاه در مقایسه با ۵.۷۶۹ میلیون دستگاه در نوامبر سال ۲۰۲۳، کم شد.
فروش گوشی در چین، در نوامبر، ۵.۱ درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل کم شد و به ۲۹.۶۱ میلیون گوشی رسید.
در این بین، اپل برای دفاع از سهم بازار خود در مقابل رقابت رو به رشد برندهای چینی مانند هواوی، تخفیفهای کم سابقه ای بیش از ۵۰۰ یوان (۶۸.۵۰ دلار) برای تازه ترین مدل های آیفون در چین، عرضه نموده است.
این تخفیف چهار روزه که از چهارم تا هفتم ژانویه ادامه دارد، برای چندین مدل آیفون عرضه خواهد شد. مدل آیفون ۱۶ پرو با قیمت آغازین ۷۹۹۹ یوان و آیفون ۱۶ پرو مکس با قیمت آغازین ۹۹۹۹ یوان، بالاترین تخفیف به میزان ۵۰۰ یوان را خواهند داشت و آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس، تخفیف ۴۰۰ یوان دارند.
اپل با کاهش سهم بازار در چین که بزرگترین بازار گوشیهای هوشمند در جهان است و رقابت برندهای چینی، دست و پنجه نرم می کند. هواوی از زمان بازگشت به بخش گوشیهای رده بالا در اوت سال ۲۰۲۳، در قالب یک رقیب قدرتمند ظاهر شده است و در ایام اخیر، قیمت انواع دستگاه های گرانقیمت همچون تلفن های همراه خودرا در یکی از پلت فرم های تجارت الکترونیک بزرگ در چین، تا ۳۰۰۰ یوان کاهش داده بود.
بر اساس گزارش رویترز، سازنده آیفون در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴، برای مدت کوتاهی از لیست پنج فروشنده برتر گوشیهای هوشمند در چین خارج شد اما سهمش در سه ماهه سوم بهبود یافت. طبق آمار شرکت تحقیقاتی «آی دی سی»، فروش گوشیهای این شرکت آمریکایی در چین، در طول سه ماهه سوم نسبت به سال قبل، ۰.۳ درصد کاهش داشت و در مقابل، فروش هواوی ۴۲ درصد افزوده شد.
منبع: توسعه دهندگان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب