توسعه دهندگان

خسارت 3 هزار میلیاردی بیمه گذاران به سبب گزارش های جعلی

خسارت 3 هزار میلیاردی بیمه گذاران به سبب گزارش های جعلی

به گزارش توسعه دهندگان، رییس مرکز مدیریت و تحلیل داده های فراجا با اعلان اینکه در عرصه گزارش های جعلی تصادفات سالانه 3 هزار میلیارد تومان به شرکت های بیمه گذار، خسارت وارد می شود، چون شرکت های بیمه بطور مجزا از یکدیگر کار می کنند، اظهار داشت: سازمان ها باید از سازمان های داده پایه به سوی سازمان های هوشمند حرکت کنند.


به گزارش توسعه دهندگان به نقل از ایسنا، حسین رمضانی امروز در کنفرانس ملی حکمرانی داده و هوش مصنوعی که در دانشگاه تهران برگزار گردید، با تأکید بر ضرورت توسعه حکمرانی داده، یکی از چالش های این حوزه را عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و اضافه کرد: هر فرد برای دریافت هر خدمتی بیش از ۳۰۰ بار احراز هویت می شود و این سؤال مطرح می شود که وزارت ارتباطات که در عرصه توسعه فناوری و تولید داده نقش آفرینی می کند، چرا یک نظام یکپارچه احراز هویت ایجاد نکرده که فرد با یک دفعه احراز هویت بتواند به خدمات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد.
وی با اعلان اینکه کشور در الفبای کیفیت تولید داده قرار دارد، اظهار داشت: تولید داده در نظام بانکی نامناسب است، به شکلی که برمبنای آمارها بالاتر از ۴۰۰ میلیون کارت بانکی صادر گردیده است و این در حالیست که کشور با مسایل امنیت سایبری روبروست و پلیس برای مقابله با آنها باید به داده های شفاف و با اصالت دسترسی داشته باشد.
رمضانیان اشاره کرد: طبق گزارش هایی که از طرف بیمه مرکزی پخش شده، در عرصه گزارش های جعلی تصادفات، سالانه ۳ هزار میلیارد تومان به شرکت های بیمه گذار، خسارت وارد می شود، چون شرکت های بیمه بطور مجزا از یکدیگر کار می کنند.
رییس مرکز مدیریت و تحلیل داده های فراجا با تأکید بر این که امروزه ضرورت حکمرانی داده بالاتر از پیش احساس می شود، اشاره کرد: این اشکالات به ساختار پلیس نیز وارد است، چونکه اگر شما امروز به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید، احراز هویت می شوید و اگر فردا نیز مراجعه کنید، باز باردیگر باید احراز هویت شوید و ما در این کنفرانس بدنبال حل این چالش ها هستیم.
وی حکمرانی داده را ستون فقرات تصمیم گیری های مدرن امروز دانست و تصریح کرد: اگر کشوری در حکمرانی داده به بلوغ نرسیده باشد، اساسا در ارائه خدمات و انجام ماموریت های خود با مشکلاتی مواجه خواهد شد و نارضایتی ذی نفعان را نیز بدنبال دارد.
رمضانیان، از داده به عنوان نفت خام در قرن بیست و یکم یاد کرد و افزود: اگر ما داده ها را در انباری جمع آوری نماییم و از آن خشنود باشیم، موفق نخواهیم بود؛ بدین جهت سازمان ها باید از سازمان های داده پایه به سوی سازمان های هوشمند حرکت کنند.
رییس مرکز مدیریت و تحلیل داده های فراجا از اقدام فراجا برای هوشمندسازی پلیس آگاهی داد و اظهار داشت: در این جهت سند معماری فراجای پلیس ایران ترسیم شده و در آن ۶ اولویت درنظر گرفته شده است که یکی از آنها هوشمندسازی پلیس امسال است.
وی راه اندازی لابراتوار تحلیل داده را از دیگر اقدامات فراجا نام برد و افزود: بزرگترین عملیات هوشمندسازی پلیس در ترافیک اربعین است که ظرف ۱۰ روز حجم عظیمی از ترافیک را مدیریت کرد. ما در گذشته مجبور بودیم خودرو ها را در کنار جاده متوقف نماییم و بوسیله هلی کوپتر برای آنها آب تهیه نماییم، ولی حالا سامانه های هوشمند را در اختیار داریم.
رمضانیان با تأکید بر این که ما برای هوشمندسازی دست یاری به سوی دانشگاه ها دراز می نماییم، اظهار داشت: همکاری هایی را با دانشگاه ها آغاز نموده ایم تا بتوانیم با کمک آنها قدمهای اساسی در عرصه حکمرانی داده برداریم.





منبع:

1403/10/12
10:36:45
5.0 / 5
31
تگهای خبر: توسعه , خدمات , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
میخواهید برنامه ای برای شما نوشته شود؟ سفارش توسعه نرم افزار


pcdevelopers.ir - مالکیت معنوی سایت توسعه دهندگان متعلق به مالکین آن می باشد