دلیل ماندن کارت های سوخت در پست چیست؟
توسعه دهندگان: طی چند روز گذشته خبری در خصوص باقی ماندن حجم زیادی از کارت های سوخت در شرکت ملی پست منتشر گردید که معاون فنی و تجاری شرکت ملی پست می گوید چند موضوع دراین زمینه موثر بوده است و می توان به آدرس اشتباه و مسئله پرداخت اشاره نمود.
محمد احمدی- معاون فنی و تجاری شرکت ملی پست- در گفت و گو با ایسنا، درباره ی علت باقی ماندن حجم زیادی از کارت های سوخت در شرکت پست، توضیح داد: ما در عرصه کارت سوخت چند موضوع داریم که نخستین آن این است که از نظر فرآیندی یک الی دو ایراد وجود دارد؛ اول این که مشخصا خیلی از آدرس هایی که باید بر روی کارت سوخت نوشته شود، دارای ایراد هستند و عملا امکان توزیع درست مرسولات برای ما فراهم نمی شود.
وی اضافه کرد: دوستان سامانه هوشمند کارت سوخت هم به این مساله آگاه هستند که چند دلیل دارد؛ یکی از دلیلهای این است که مرسولات برمبنای ارتباطات وب سرویسی با پست دیتای آنها از بانک اطلاعاتی و کد استاندارد پست گرفته نمی گردد، این مساله اگر که در پروسه سایر مرسولات صورت گیرد، بخش عمده ای از خطاهای اصلاح نشانی خود به خود حل میشود. بدین سبب برخی از مرسولات به سبب عدم ارتباط وب سرویسی دارای نشانی اشتباه هستند.
احمدی اظهار داشت: این اتفاق به سبب این که کارت سوخت به سبب وجود برخی مشکلات، تولید متوازنی در طول سال ندارد، بدین سبب درخواست و سفارشها الان گرفته میشود و بعد دو الی سه ماه متوقف می شود و سپس حجم زیادی از درخواستها را تولید می کنند. سال قبل تقریباً از ماه شهریور به بعد تا نزدیک دی ماه، پست عدد پایینی کارت سوخت را تحویل گرفت. در بعضی ماه ها میزانش کم بوده اما بطور مثال در ماه های بهمن و اسفند این اعداد به ۷۰۰ هزار تا مرسوله هم می رسید؛ بدین سبب این بحث، دو تا ایراد به وجود می آورد.
معاون فنی و تجاری شرکت ملی پست در ادامه سخنانش تشریح کرد: اولا چون برخی از نشانی ها ایراد دارند، یک دفعه حجم تعداد مرسولات دارای نشانی اشکال دار در سیستم ما افزایش می یابد و نکته دوم هم این است که چون بین زمان درخواست و تولید و تحویل کارت ها به پست فاصله ایجاد می شود؛ در این میان برخی از صاحبان کارت ها نقل مکان می کنند، در نتیجه نشانی ها تغییر پیدا می کند.
او اضافه کرد: عمده دلیل افزایش حجم مرسولات در باجه های معطله همین دو نکته است. اما چیزی که بیشتر حائز اهمیت می باشد این است که چند چالش دیگر هم افزوده شد که می توان به افزایش قیمت کارت سوخت اشاره نمود. مبلغی که بابت کارت سوخت دریافت می شد، ۱۰ هزار تومان بود که برمبنای مصوبه ای که اواخر سال قبل اتفاق افتاد، ۱۰۰ هزار تومان شد، بدین سبب یکی از مسائلی که ما با آن رو به رو شدیم، همین موضوع بود چونکه چالش مردم به عنوان مصرف کننده در برخورد با همکاران ما بود.
وی اشاره کرد: ما بنا بر این جلسات مستمری را با مجموعه پروژه کارت هوشمند سوخت و متولیان دیگر داشتیم که این مساله سبب افزایش حجم مرسولات در باجه های معطله می شود و باید راهکارهای اجرائی و عملیاتی پیش بینی شود که البته راهکار هایی پیش بینی شد که می توان به موضوع اصلاح پروسه ثبت نشانی از مبدا اشاره نمود.
او افزود: درحقیقت سامانه های ما ابتدا وقتی که خودرو های نو شماره در حال صادر شدن کارت سوختشان از مبدا هستند یا کسانی که بدنبال ثبت نام کارت سوخت المثنی هستند، پیش از این که نشانی بر طبق اظهارات فرد گرفته شود، باید از روی پایگاه اطلاع رسانی پست نشانی ها اصلاح شوند یا حتی در مواردی که خود اظهاری وجود دارد، از سرویس هویت سنجی مکانی شرکت ملی پست استفاده گردد تا ما مطمئنا بدانیم که مصرف کنندگان در نشانی که اظهار می کنند حضور دارند.
احمدی با اعلان اینکه درخواست دوم این بود که هویت سنجی مکانی و نشانی صحیح افراد صورت گیرد، افزود: موضوع دیگر هم پرداخت است که پروسه توزیع کارت سوخت را به یک چالش تبدیل نموده است یا حتی زمانی که به باجه های معطله مراجعه می کنند، به سبب همین موضوع پرداخت زمان بیشتری طول می کشد بدین سبب صف ایجاد می شود و درنهایت نارضایتی آن دامن پست را میگیرد.
او اضافه کرد: خواهشمان این است که این مبلغ بصورت پیش دریافت باشد که چالش مشابه کمتری برای ما داشته باشد همین طور درخواست کردیم با توجه به این که ما دسترسی به شماره صاحبان مرسولات نداریم لطفا به گیرندگان پیامی در خصوص این که کارت سوخت در دفاتر مانده و جهت دریافت آن اقدام نمایند، ارسال شود.
معاون فنی و تجاری شرکت ملی پست در آخر اظهار داشت: این اتفاق هم باید از طرف سامانه هوشمند کارت سوخت یا سایر دستگاه های متولی مدیریت شود.
منبع: توسعه دهندگان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب