مهلت دو ماهه اتحادیه اروپا به گوگل برای بهبود نتایج جست و جو
به گزارش توسعه دهندگان کمیسیون اروپایی و مقامات پشتیبانی از مصرف کننده اتحادیه اروپا به گوگل دو ماه برای بهبود شیوه عرضه نتایج جست و جو برای پروازها و هتلها و توضیح نحوه رنکینگ آنها مهلت دادند در غیر این صورت با مجازات روبرو خواهد شد.
به گزارش توسعه دهندگان به نقل از ایسنا، محبوب ترین موتور جست و جوی اینترنت جهان مدتهاست با تفحص مقامات ضد انحصارطلبی و گروههای حامی حقوق مصرف کننده در سرتاسر جهان بر سر شیوه های کسب و کار خود روبرو بوده که در برخی از موارد به وضع جریمه های سنگین منتهی شده است. جدید ترین اعتراض به گوگل در ارتباط با قیمتها در خدمات گوگل فلایتس و گوگل هتلز است.
کمیسیون اروپا و دیده بانهای مصرف کننده ملی که در راس آنها رگولاتور هلند و ریاست عمومی بازرسی اقتصادی بلژیک قرار داشتند، در بیانیه مشترکی اعلام نمودند قیمتهای خدمات مربوط باید شامل هزینه ها یا مالیاتها باشد تا از پیش قابل محاسبه باشد و در عین حال، قیمتهای رفرنس که برای محاسبه تخفیفهای داده شده استفاده می شوند باید به شکل واضحی قابل تشخیص باشند.
دیدیه ریندرز، کمیسیونر دادگستری اتحادیه اروپا اظهار نمود: مصرف کنندگان اتحادیه اروپا نباید در هنگام استفاده از موتورهای جست و جو برای برنامه ریزی تعطیلاتشان گمراه شوند. باید به مصرف کنندگان قدرت دهیم تا بتوانند انتخاب خودشان را بر اساس اطلاعات شفاف و بی طرفانه انجام دهند.
سازمانهای دیده بان مصرف کننده اروپایی هم به گوگل اعلام نمودند باید شرایط استاندارد گوگل استور را تغییر دهد چونکه برخی از موارد نشان داده که فروشندگان حق بیشتری نسبت به مصرف کنندگان داشته اند.
اگر پیشنهادهای گوگل کافی نباشند، نهادهای اروپایی درباره این مورد مذاکرات بیشتری با گوگل خواهند داشت و امکان دارد این شرکت را جریمه کنند.
بر اساس گزارش رویترز، گوگل در اطلاعیه ای از گفت و گو استقبال و اعلام نمود با سازمانهای حامی حقوق مصرف کننده و کمیسیون اروپا برای انجام بهبودهایی که به نفع کاربران خواهند بود و شفافیت بیشتری فراهم می کنند، همکاری می کند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب