توسعه دهندگان
رئیس مركز ملی فضای مجازی:

پیش نویس سند ساماندهی ارزهای دیجیتالی تحویل مرکز ملی فضای مجازی شد

پیش نویس سند ساماندهی ارزهای دیجیتالی تحویل مرکز ملی فضای مجازی شد

به گزارش توسعه دهندگان، رئیس مرکز ملی فضای مجازی از تحویل پیش نویس سند ساماندهی ارزهای دیجیتالی به این مرکز اطلاع داد و اظهار داشت: با تشکیل چارچوب کلان و معماری حوزه رمزارز برپایه این سند، زیرساخت محکمی خواهیم داشت.



به گزارش توسعه دهندگان به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، دکتر سید محمدامین آقامیری رئیس مرکز ملی فضای مجازی بامداد امروز (۲۷ شهریور) در نشست هم اندیشی قانون گذاری حوزه رمزدارایی ها و بلاکچین که با حضور دکتر افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و فعالان و کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتالی برگزار شد، عنوان کرد: یکی از مسائلی که ما با آن روبرو می باشیم اینست که اگر در گذشته شاهد تقابل بخش خصوصی و بخش دولتی بودیم، در قسمت خدمات فضای مجازی چالش بخش سنتی و مدرن خصوصی را داریم و در همه حوزه های کسب و کارهای نوظهور، چه ارزهای دیجیتالی و چه فروشگاه های اینترنتی و غیره با آن روبرو می باشیم.
وی به اظهارات یکی از کارشناسان در رابطه با تفکیک مجری از تنظیم گر در حوزه بلاکچین و رمزدارایی ها اشاره نمود و اظهار داشت: ما در نظام جامع تنظیم گیری تلاش می نماییم این مساله را مدیریت نماییم چونکه بحثی جدی است. ما صنایعی داریم که تنظیم گر با مجری یکی شده و به یک امر روال در کشور تبدیل گشته است؛ تغییر این مسیر نیازمند قانون مجلس و سیاست های کلی است تا اجرا و یا تنظیم گری را تفکیک نماییم، در مجموع تفکیک مجری از تنظیم گریک اصل است.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تکیه بر این که تلاش خویش را برای حل مشکلات حوزه رمزدارایی ها خواهیم کرد و مسائلی که در حوزه اختیار خودمان است را پیگیری می نماییم، اظهار داشت: پیش نویس سند نظامات ساماندهی حوزه ارزهای دیجیتالی که وزارت اقتصاد متولی تنظیم آن بود، تحویل مرکز ملی فضای مجازی شده است، اگر این سند بعد از طی مراحل قانونی و اعمال اصلاحات لازم، تصویب شود، مجلس هم برای قانونگذاری باید در قالب این سیاست ها قانونگذاری کند بنابراین با تشکیل چارچوب کلان و معماری حوزه رمزارز برپایه این سند، زیرساخت محکمی خواهیم داشت که می توانیم فعالیتها را برپایه آن پیش ببریم.
وی به مساله خودتنظیم گری اشاره نمود و با نوآورانه دانستن این اقدام، خاطرنشان کرد: ما تابحال خودتنظیم گری را در هیچ حوزه ای نداشتیم و امیدواریم در اولین فرصت این اتفاق افتاده و این مسیر به طور گسترده تری باز شود. ما نیازمند حرکت گام به گام برای اصلاح هستیم چونکه حرکت از نقطه ای که فقط حاکمیت تنظیم گری می کرد تا خودتنظیم گری، مسیر دشواری است اما امیدواریم که هرچه سریعتر محقق شود.
آقامیری ضمن اشاره به انتقاد یکی از فعالان حوزه رمزدارایی ها نسبت به ابلاغ برخی دستورالعمل ها و مصوبات توسط تنظیم گران، تصریح کرد: طبق مصوبه جلسه ۸۱ شورایعالی فضای مجازی، تنظیم گران پیش از ابلاغ، باید آن مصوبه یا دستورالعمل را به مرکز ملی فضای مجازی ارسال نمایند با سیاست های کلی تطبیق داده شود و بعد تنظیم گر مجوز ابلاغ دارد بنابراین نیازمند تاییدیه از مرکز ملی هستند.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی در انتها با تشکر از حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در این نشست، عنوان کرد: با عنایت به انتصاب دکتر افشین، من به اتفاقاتی که در آینده خواهد افتاد بسیار امیدوارم چونکه ایشان عزم لازم برای حل مشکلات را دارند و ما هم در حوزه سیاست گذاری و تنظیم گری حتما کمک خواهیم کرد.


منبع:

1403/06/28
10:59:44
5.0 / 5
21
تگهای خبر: اینترنت , خدمات , دیجیتال , فروشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
میخواهید برنامه ای برای شما نوشته شود؟ سفارش توسعه نرم افزار


pcdevelopers.ir - مالکیت معنوی سایت توسعه دهندگان متعلق به مالکین آن می باشد