توسعه دهندگان

اعلام نحوه دریافت غرامت از پست

اعلام نحوه دریافت غرامت از پست

به گزارش توسعه دهندگان، مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست اظهار داشت: تعهد جبران خسارت در جایی به کار می رود که به مرسوله خسارتی وارد، مفقود، کسر یا با تأخیر به دست گیرنده برسد و در این شرایط شرکت ملی پست بعد از بررسی ارزش اظهار شده از طرف صاحب مرسوله، غرامت را پرداخت می کند.


کاوه دولتی در گفت و گو با ایسنا، درباره ی ی بیمه کالاهای پستی گفت: ما در پست عنوان بیمه را نه فقط در پست ایران بلکه در پست دنیا بیمه را فقط به موضوع بیمه ابلاغ نمی نماییم و با کاری که ما انجام می دهیم متفاوت می باشد.

وی افزود: بیمه یک کار تخصصی است که توسط بیمه گذارها و شرکت های بیمه به انجام می رسد اما ما حق تعهد جبران خسارت را برمبنای شرح خدمات و SLA که با مشتریان داریم، پرداخت می نماییم، به این دلیل به آن تعهد جبران خسارت می گوییم که آن هم معنای خاص خودرا دارد.

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست با اشاره به اینکه تعهد جبران خسارت در چه موقعیت هایی اتفاق می افتد، تشریح کرد: این تعهد در جایی به کار می رود که به مرسوله خسارتی وارد، مفقود کسر شود یا با تأخیر به دست گیرنده برسد. تأخیر هم بر طبق سرویسی که ما به مشتری ارائه می دهد متفاوت می باشد. به طور مثال سرویس مرسولات ویژه ما به این صورت است روزی که مرسوله تحویل پست داده می شود یک روز بعد باید توزیع شود و به دست گیرنده برسد. سرویس مرسولات پیشتاز هم به این صورت است از روزی که تحویل پست می شود ظرف مدت سه روز تحویل مرسوله به گیرنده به انجام می رسد.

دولتی اضافه کرد: خدمات سفارشی ما کمی SLA آن پیچیده تر از این است که در کلام به آن اشاره نمود. به جهت اینکه بر طبق زمان و مکان توزیع متفاوت می باشد یعنی از روزی که مرسوله تحویل پست می شود تا روزی که توزیع می شود هفت روز زمان می برد.

به گفته او جبران خسارتی که قبل تر به آن اشاره شد در دو نوع انجام می شود؛ اگر فرستنده کالا مرسوله ای به ارزش کمتر از دو میلیون تومان به پست تحویل می دهد در این صورت گیرنده می تواند در شرایطی که به مرسوله او آسیبی وارد شده باشد تا سقف دو میلیون تومان غرامت دریافت کند. اما اگر مرسوله ای که تحویل پست می شود مانند موبایل ارزشی بیش از دو میلیون تومان داشته باشد گیرنده یا فرستنده ارزش کالای خودرا اظهار می کند دو دهم درصد از ارزش کالا را به عنوان جبران خسارت دریافت می شود و بعد زمانی که اتفاقی رخ دهد به اندازه جبران خسارتی که عنوان شد پرداخت خواهد شد.

وی در آخر اشاره کرد: مسیرهای متفاوتی برای مشتری جهت اعلام این مساله در نظر گرفته شده است. یک راه این است که مشتری متضرر به نزدیک ترین دفتر پستی مراجعه و مستنداتی را ارائه کند و شرکت پست هم از زمان اعلام به مدت یک هفته بررسی و پس از این مدت مبلغ به شهروند عزیز پرداخت می کند. همچنین شهروندان می توانند بوسیله پرتال شرکت ملی پست و اپلیکیشن هایی امکان پیگیری وجود دارد.



 


منبع:

1403/03/28
14:24:26
5.0 / 5
291
تگهای خبر: تخصص , خدمات , شركت , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
میخواهید برنامه ای برای شما نوشته شود؟ سفارش توسعه نرم افزار


pcdevelopers.ir - مالکیت معنوی سایت توسعه دهندگان متعلق به مالکین آن می باشد