توسعه دهندگان
حاكمیت سایبری در خارج از كشور-۴۶۷

تصویب نسخه انگلیسی قانون بازارهای دیجیتال اروپا

تصویب نسخه انگلیسی قانون بازارهای دیجیتال اروپا

توسعه دهندگان: دولت انگلیس لایحه ای را تصویب کرده که در حقیقت نسخه این کشور از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) است.


به گزارش توسعه دهندگان به نقل از انگجت، قانونگذاران انگلیسی پیش از آنکه پارلمان در ۳۰ می و پیش از برگزاری انتخابات در ماه جولای تعطیل شود، لایحه بازارهای دیجیتال، رقبات و مشتری(DMCC) را تصویب کردند. هدف بلندپروازانه DMCC که مقرر است بعد از دریافت موافقت سلطنتی به قانون تبدیل گردد، قانونمندسازی و افزایش رقابت در بازارهای دیجیتال است که امسال میلادی وارد مرحله اجرائی می شود. این لایحه شباهت زیادی به DMA دارد. اتحادیه اروپا بر طبق این قانون چند شرکت بزرگ فناوری تهیه کننده سرویس و محصول را به عنوان دروازه بانان اینترنت اعلام و قوانین سختگیرانه تری بر آنها وضع کرد. DMCC به «واحد بازارهای دیجیتال» که قسمتی از سازمان رقابت وبازارهای انگلیس است، اختیار می دهد تا برچسب «دارای قدرت قابل توجه و تثبیت شده » و «دارای یک موقعیت راهبردی خاص» را به شرکتها اضافه کند. این به مفهوم آنست که شرکت های مذکور «وضعیت بازاری استراتژیکی»(SMS) دارند. در این بین شرکت هایSMSمجبور هستند دستورالعمل هایی را اضافه کنند که بوسیله DMU تعیین می شود. این دستورالعمل ها برمبنای تجارت عادلانه، گشادگی بازار، اعتماد و شفافیت هستند. واحد بازارهای دیجیتال یک گستره وسیعی برای تعریف الزامات رفتار برای هر کسب وکار در اختیار دارد. اگر شرکتی قوانین رفتاری خودرا نقض کند، با جریمه ای تاسقف ۱۰ درصد از درآمد جهانی خود روبرو می شود. پیشنهاداتی در خصوص آن وجود داشته که شرکت هایی مانند متا و گوگل احتمالاً مجبور شوند جهت استفاده از محتوای تولیدی ناشران اخبار انگلیسی به آنها هزینه ای پرداخت کنند. برخی دیگر پیشنهاد کرده اند اپل ملزم شود اجازه بارگذاری جانبی اپلیکیشن ها و فروشگاه های اپ طرف ثالث در iOS را بدهد که مشابه این اقدام در اروپا نیز انجام شده است. همین طور ممکنست تحت این قانون به شرکتها اجازه داده نشود به محصولات و خدمات خودرا در نتایج جستجو اولویت دهند. اما جزئیات دقیق الزامات خاص برای هر شرکت SMSهنوز مشخص نشده است. DMCC احتمالاً مواردی مانند حق عضویت، هزینه های اضافی، نقدهای جعلی، فروش باردیگر بلیت ها، ادغام ها، پرونده های آنتی تراست و صیانت از مصرف کننده را نیز دربرگیرد. CMA برای اولین بار این قدرت را یافته تا اگر مشخص شود شرکتی قانون پشتیبانی از مصرف کننده را نقض کرد، جریمه ای سنگین برای آن وضع کند و دیگر نیازی به ارجاع به دادگاه ندارد.


منبع:

1403/03/06
13:18:20
5.0 / 5
414
تگهای خبر: اینترنت , بازار , خدمات , دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
میخواهید برنامه ای برای شما نوشته شود؟ سفارش توسعه نرم افزار


pcdevelopers.ir - مالکیت معنوی سایت توسعه دهندگان متعلق به مالکین آن می باشد