توسعه دهندگان
سازمان تنظیم مقررات منتشر كرد؛

نمودار ثبت شکایت از خدمات ارتباطی

نمودار ثبت شکایت از خدمات ارتباطی

توسعه دهندگان: گزارش وضعیت شکایات ثبتی سامانه ثبت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات در سالهای 1400 و 1401 منتشر گردید که بر این اساس بیشترین شکایت مردمی از ارائه خدمات تلفن ثابت و همراه بوده است.



به گزارش توسعه دهندگان به نقل از مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) با انتشار جزییات شکایت کاربران از خدمات ارتباطی اعلام نمود: میانگین زمان انتظار در مرکز تماس ۱۹۵در سال قبل ۲۴ ثانیه بود که موجب رضایت ۸۵ درصدی تماس گیرندگان شده است.
در گزارشی که از وضعیت شکایات ثبتی سامانه ثبت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ پخش شده، مجموع شکایات ثبت شده در سال ۱۴۰۰، ۱۸۳ هزار و ۳۶۶ مورد بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۱۹۸ هزار و ۱۵ مورد بالا رفته و به عبارتی شکایات ۷/۹۹ درصد بالا رفته است.
در همین حال در سال ۱۴۰۰ به ۱۸۳ هزار و ۱۰۳ مورد شکایت رسیدگی شده و در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۹۵ هزار و ۸۶ شکایت رسیدگی شده است. همین طور میزان شکایات درحال رسیدگی در سال ۱۴۰۰، ۲۶۳ مورد بوده و در سال ۱۴۰۱ ۲ هزار و ۹۲۹ مورد اعلام شده است.
در جدول زیر تعداد شکایات ثبت شده سامانه ۱۹۵ به تفکیک استان مشخص شده که ۵ استان تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان و مازندران بیشترین شکایات ثبت شده را داشته اند. درصد تعداد شکایات در استان تهران در سال ۱۴۰۰، ۲۶.۱۷ درصد بوده که در سال ۱۴۰۱، به ۲۵.۲۰ درصد کم شده است.
درصد شکایت در خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰، ۱۴.۳۶ درصد و در سال ۱۴۰۲، ۱۳.۶۱ درصد بوده و در استان خوزستان در سال ۱۴۰۰، ۸.۲۱ درصد و در سال ۱۴۰۲ با قدری افزایش به ۱۱.۷۰ درصد رسیده است.

تعداد و سهم شکایات ثبت شده سامانه ۱۹۵ به تفکیک نوع پروانه در جدول زیر نیز قابل مشاهده می باشد که بر طبق آن تعداد شکایات در خدمات تلفن ثابت و ارتباطات داده ها (شرکت مخابرات ایران) در سال ۱۴۰۰، ۹۱ هزار و ۸۰۱ مورد بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۱۰۷ هزار و ۹۹۳ مورد بالا رفته است.
در ارائه خدمات تلفن همراه نیز در سال ۱۴۰۰، ۴۶ هزار و ۷۳۸ مورد شکایت ثبت شده که در سال ۱۴۰۱ به ۴۹ هزار و ۳۱۱ شکایت بالا رفته است. همین طور در ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت ۲۷ هزار و ۴۴ شکایت ثبت و در سال ۱۴۰۱ با ۳ هزار مورد کاهش شکایت، ۲۴ هزار و ۲ مورد ثبت شده است. همین طور موضوع ارائه خدمات پستی در رتبه چهارم شکایت ها قرار دارد و در سال ۱۴۰۰، حدود ۸ هزار شکایت و در سال ۱۴۰۱، حدود ۷ هزار مورد شکایت به ثبت رسیده است.

قطع ارتباط، عدم تضمین کیفیت سرویس، عدم جمع آوری سرویس، قطعی سیمکارت، عدم تامین کابل سرقت شده، عدم آنتن دهی شرکت موبایل، ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب و تاخیر در نصب و راه اندازی بیشترین فراوانی شکایات ثبت شده را به خود اختصاص داده اند؛ به همین دلیل در موضوع قطع ارتباط ۳۶ هزار و ۵۸۱ مورد شکایت در سال ۱۴۰۰ و ۵۱ هزار و ۸۵۵ شکایت در سال ۱۴۰۱ ثبت شده که افزایش حدود ۱۵ هزار نفری در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل نشان میدهد.
همچنین ۱۹ هزار و ۵۴۶ مورد شکایت در سال ۱۴۰۰ به سبب عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده ثبت شده و در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۹ هزار و ۶۴۲ مورد به ثبت رسیده است. همین طور به سبب عدم جمع آوری سرویس ۱۶ هزار و ۲۴۱ شکایت در سال ۱۴۰۰ و در سال ۱۴۰۲، به ۱۵ هزار و ۹۹۹ مورد بالا رفته است.




منبع:

1402/02/11
12:17:25
5.0 / 5
757
تگهای خبر: خدمات , شبكه , شركت , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
میخواهید برنامه ای برای شما نوشته شود؟ سفارش توسعه نرم افزار


pcdevelopers.ir - مالکیت معنوی سایت توسعه دهندگان متعلق به مالکین آن می باشد