به عنوان نخستین كشور اروپایی؛
فرانسه برای اینفلوئنسرها قانون وضع می کند
توسعه دهندگان: فرانسه اولین کشور اروپایی است که با ارائه لایحه ای، اینفلوئنسرهای اینترنتی را قانونمند می کند.
به گزارش توسعه دهندگان به نقل از آر اف آی، فرانسه اولین کشور اروپایی است که اینفلوئنسرهای اینترنتی را قانونمند می کند. این درحالی است که قانون گذاران مشغول بحث درباره ی یک لایحه با حمایت احزاب مختلف هستند که هدف آن وضع محدودیت بر محتوای تبلیغاتی افراد در رسانه های اجتماعی است. برونو لو ماری وزیر اقتصاد و تجاری در سندی در این زمینه نوشته است: بخش تاثیرگذاری اجتماعی و خلق محتوا به اندازه کافی جدی گرفته نشده است. این بخش یک ابزار خلاق و یک مزیت اقتصادیست که ریشه در زندگی روزانه میلیونها بخش دارد اما قوانین شفافی ندارد. این سند حاوی چند اقدام است که دولت برای کنترل بهتر اینفلوئنسرها به کار خواهد گرفت. در این میان پیش نویس قانون اینفلوئنسرها نیز برای بحث و مذاکره در مجمع ملی ( مجلس سفلا) فرانسه ارائه شده است. اولین بند لایحه پیشنهادی اینفلوئنسر را فردی تعریف می کند که از شهرت خود برای برقراری ارتباط الکترونیکی با مردم برای ترویج مستقیم یا غیر مستقیم کالا، سرویس یا مقاصد دیگر در مقابل مزایای اقتصادی استفاده می نماید. تخمین زده می شود حدود ۱۵۰ هزار اینفلوئنسر در اینستاگرام، فیسبوک، تیک تاک، یوتیوب و دیگر پلت فرم ها محتوایی برای کاربران فرانسوی خلق می کنند. گوارلان دی کرویلر پروفسور بازاریابی در مدرسه مدیریت IESEG در این زمینه می گوید: اگر فردی بخواهد از فعالیت هایش درآمدزایی کند، حمایت برندها از وی یک امر اساسی است اما در اینجا مسئله توازن، شفافیت و اعتبار به میان می آید. تخمین زده می شود بیشتر اینفلوئنسرها کمتر از ۵ هزار یورو در سال در فرانسه درآمد دارند. اما در بعضی موارد یک پست منتشر شده توسط فردی با ۳ میلیون فالوئر می تواند تا ۲۵ هزار یورو درآمد زایی کند. لایحه ارائه شده از طرف دولت فرانسه نیز حمایت می شود. طبق قانون فرانسه اکنون محتوایی که از طرف برندها پشتیبانی می شود باید با برچسبی خاص برای کاربران مشخص باشد. اما طبق لایحه جدید برچسب باید به شکل یک بنر بین تصویر و ویدیوها نیز درج شود و فقط در توضیحات پست یا به شکل هشتگ بیان نشود. حامیان قانون جدید ادعا می کنند هدف آن پشتیبانی از اینفلوئنسرها و همین طور مشتریان است. طبق لایحه مذکور اینفلوئنسرها باید از قوانینی که برای رسانه های معمولی وضع شده، پیروی کنند و البته با محدودیت هایی در ترویج محصولات تجاری و رمزارز همین طور الکل و دخانیات روبرو می شوند. در کنار این موارد آنها باید برچسب های هشدار سلامتی روی پست های ترویج مواد غذایی با شکر یا نمک بالا بزنند. تصاویر فیلتر دار یا فتوشاپ شده ای که برای ترویج کالاها به کار می رود نیز باید برچسب داشته باشند. مجازات نقض قوانین جدید جریمه ای تا سقف ۳۷۵ هزار یورو، زندان و تعلیق موقت یا دائم حساب کاربری هستند. علاوه بر آن، پلت فرم های شبکه اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و تیک تاک باید روش هایی برای گزارش دهی کلاهبرداری از طرف کاربران ایجاد کنند. لوماری اعلام نمود او ۱۵ کارمند وزارت اقتصاد را برای پاسخگویی به هشدارهای کلاهبرداری و تعیین آنکه آیا موارد گزارش شده باید به دادگاه ارجاع داده شوند یا خیر، تعیین می کند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب