ماشین جمع آوری اعانه ترامپ در فیس بوک از کار افتاد
به گزارش توسعه دهندگان، دونالد ترامپ به فیسبوک بازگشته است اما تغییرات داده های این غول فناوری، توانایی او را برای جمع آوری اعانه مالی از کاربران این شبکه اجتماعی، همان طوری که در زمان ورود خیره کننده اش به کاخ سفید انجام داده بود را کاهش داده است.
به گزارش توسعه دهندگان به نقل از ایسنا، ترامپ که بیشتر از هر دولتمرد دیگری به صورت آنلاین پول جمع آوری کرده است، دیگر نمی تواند ده ها میلیون دنبال کننده فیسبوک خویش را با درخواست های جمع آوری کمک های مالی به صورت ستقیم هدف قرار دهد و همینطور نمی تواند کاربرانی را پیدا کند که دیدگاه های سیاسی مشابهی داشته باشند. این امر سبب سخت تر و پر هزینه تر شدن حامیان مالی می شود. در حالیکه این تغییرات روی هر کمپین مردمی که برای جمع آوری پول به فیسبوک متکی است، تأثیر می گذارد، رئیس جمهور سابق آمریکا لازم است ارتش حامیان مالی کوچک خویش را بیشتر از قبل افزایش دهد.
روز جمعه، پست "من برگشتم" ترامپ در فیسبوک، نخستین پست او از سال ۲۰۲۱ و بعد از لغو تعلیق وی در ژانویه بود. متا پلتفرمز که شرکت مادر فیسبوک است، او را به علت تشویق هوادارانش برای راهپیمایی در مقابل ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه ۲۰۲۱، به مدت دو سال از ورود به حساب های خود محروم کرده بود. ترامپ حالا شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را برنامه ریزی می کند.
اما اوضاع فرق کرده است و در انتخابات ۲۰۲۴، نخستین باری خواهد بود که نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری با از دست دادن اطلاعات سیاسی فیسبوک، دست و پنجه نرم خواهند کرد. ترامپ حدودا در شش هفته بعد از اعلام سومین نامزدی ریاست جمهوری خود، ۹۱ سنت برای جمع آوری هر دلار هزینه کرد که یک بازگشت سرمایه ناپایدار است و او باید میلیونها مشارکت کننده دیگر را پیدا کند که هر بار ۱۰ یا ۲۰ دلار بدهند چونکه خیلی از اهداکنندگان عمومی حزب جمهوریخواه، گفته اند که این دفعه از او حمایت نخواهند کرد. کمک کنندگان مالی دیگری که زمانی وفادار بودند، مانند میلیاردر میریام ادلسون، گفته اند که قصد دارند خارج از نبرد نامزدی بمانند که در آن، ترامپ با چندین رقیب احتمالی همچون ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و همینطور مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهور که از حمایت ثروتمندان برخوردار است، روبروست.
گزینه های تبلیغات هدفمند که حذف آنها در ژانویه ۲۰۲۲ آغاز شد، تا آوریل از بین رفتند. تحلیل بلومبرگ نیوز نشان داده است که در نتیجه این تغییرات، هزینه های تبلیغات احزاب در فیسبوک بشدت کاهش پیدا کرده است. هزینه های نامزدهای فعلی مجلس نمایندگان در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۰، به میزان ۴۰ درصد کاهش پیدا کرد و در ابتدای سالجاری، نسبت به آمار سالهای گذشته، هزینه تبلیغات سیاسی در فیسبوک کمتر شد.
حذف این گزینه ها برای قرار دادن تبلیغات سیاسی در محل ایده آل، بخصوص برای ترامپ دشوار است که از سال ۲۰۱۵، بیشتر از ۱.۲ میلیارد دلار از کمک کنندگان کوچک جمع آوری کرده است که عمده آن، از راه این پلت فرم شبکه اجتماعی بوده است. بررسی آمار کمیسیون انتخابات فدرال توسط بلومبرگ نشان داده است که خیلی از اهداکنندگان، فقط یک مرتبه کمک می کنند و از میان عده ای که چندین بار کمک مالی می کنند، بیشتر از نیمی از آنها بعد از ۹۰ روز از نخستین مشارکت خود، کمک کردن را متوقف می کنند.
جمع آوری کنندگان کمک های مالی دیجیتالی می گویند: پیش از تغییرات فیسبوک، کمپین های تبلیغاتی می توانستند کاربران را بر مبنای تعامل آنها با مسائل سیاسی و اجتماعی هدف قرار دهند و سپس تبلیغاتی را مطابق با تمایل آنها به آنها نشان دهند و آنها می توانستند به افرادی دسترسی پیدا کنند که تعامل سیاسی بیشتری در قیاس با کاربران عادی فیسبوک داشتند. همینطور می توانستند درخواست هایی را بعنوان مثال برای حامیان انجمن ملی تفنگ یا گروه والدین ارسال نمایند. بنابراین است که کمپین ها، ۸۸۵ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ در این پلت فرم هزینه کردند. کمپین ها با از دست دادن دسترسی به آمار سیاسی، تنها می توانند از معیارهای کمتر مرتبطی مانند سن، مکان، جنسیت و علایق عمومی استفاده نمایند. اما بعید است که اغلب کاربران آنقدر به سیاست علاقه داشته باشند که به هر نامزدی کمک مالی کنند.
به گفته خریداران تبلیغات دیجیتالی، عوامل دیگری در کاهش امکان یافتن کمک کنندگان در فیسبوک نقش داشته است. این شرکت حدودا تمام تبلیغات سیاسی را بعد از انتخابات ۲۰۲۰ ممنوع کرد. سپس، بعد از حمله ششم ژانویه حامیان ترامپ به ساختمان کنگره، این ممنوعیت تا مارس ۲۰۲۱ تمدید گردید. همینطور بعد از انتخابات ۲۰۱۶، فیسبوک که متهم شده بود گذاشته است اطلاعات نادرست در این پلت فرم انتشار پیدا کند، رویت پذیری پست های سیاسی را برای کاربران کم کرد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، ترامپ جمعه گذشته کوشش کرد تا فضای کمپینی که در جریان آن، فیسبوک به جمع آوری بخش عمده ۲۵۰ میلیون دلار کمک مالی از راه آنلاین کمک کرده بود را زنده کند. وی در ویدئوی ۱۲ ثانیه ای که از سخنرانی شب پیروزی در انتخابات ۲۰۱۶ در فیسبوک منتشر کرد، اظهار داشت: متأسفم که شما را منتظر نگه داشتم، کار پیچیده ای است.
منبع: توسعه دهندگان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب