توسعه دهندگان

ایکس در برزیل به پرداخت جریمه جدید محکوم شد

ایکس در برزیل به پرداخت جریمه جدید محکوم شد

به گزارش توسعه دهندگان، دادگاه عالی برزیل اعلام نمود ایلان ماسک باید ۱.۹ میلیون دلار دیگر برای برگردانده شدن دسترسی به شبکه اجتماعی «ایکس» در این کشور پرداخت کند.



به گزارش توسعه دهندگان به نقل از ایسنا، الکساندر دو مورائس، قاضی دادگاه عالی برزیل، دستور پرداخت این جریمه را بعنوان تنبیهی برای «ایکس» صادر کرد چونکه این پلت فرم بعد از حکم فیلتری که در ۳۰ اوت صادر شده بود، در برزیل از راه یک بروزرسانی و همینطور از راه خدمات اینترنت ماهواره ای «استارلینک»، دسترس پذیر شده بود.

مورائس اعلام نمود به این ترتیب، در مواجه با عدم رعایت حکم دادگاه به مدت دو روز، «ایکس» باید ۱۰ میلیون رئال (۱.۹ میلیون دلار) جریمه پرداخت کند تا بتواند فورا به فعالیتهای عادی در این کشور برگردد. ریچل دو اولیویرا، نماینده این شرکت در برزیل هم باید ۳۰۰ هزار رئال جریمه پرداخت کند.

قاضی برزیلی گفت بازگشت فوری «ایکس»، فقط به رعایت کامل قوانین برزیل و عمل به احکام دادگاه به احترام حاکمیت ملی، بستگی دارد.

برزیل در اوایل سپتامبر، ۱۸.۳۵ میلیون رئال از حساب های بانکی «ایکس» و «استارلینک» در برزیل برداشت کرده بود تا جریمه های وضع شده از جانب دادگاه عالی پرداخت گردد. مورائس، حساب های «استارلینک» را هم مسدود کرده بود تا این شرکت فناوری را وادار کند جریمه های وضع شده برای نادیده گرفتن حکم قبلی را پرداخت کند.

این شرکت به دادگاه اطلاع داد که به احکام قبلی عمل کرده و ۹ حسابی را که مسئول انتشار نفرت پراکنی و اخبار ساختگی بودند را مسدود کرده است.

ماسک در آوریل وعده داده بود که به احکام مورائس که مبارزه قضایی ضد نفرت پراکنی و اخبار ساختگی را هدایت می کند، عمل نخواهد کرد و حساب های مورد نظر او را در برزیل مسدود نمی نماید. ثروتمندترین مرد جهان، این قاضی برزیلی را به «سانسور» متهم کرده بود و مورائس هم تحقیقات کیفری را ضد ایلان ماسک به جریان انداخته بود. سرانجام، هفته گذشته ایلان ماسک عقب نشینی کرد و تصمیم گرفت به احکام دادگاه عمل کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چند روز بعد از اعلام حکم فیلتر «ایکس» در برزیل، این شبکه اجتماعی بعد از بروزرسانی اتوماتیک و سوئیچ مسیر ترافیک خود، برای برزیلی ها دسترس پذیر شده بود. مورائس دستور داد «ایکس» فیلتر سایت خویش را برقرار کند یا روزانه با پنج میلیون رئال جریمه روبرو خواهد شد.





منبع:

1403/07/08
11:48:56
5.0 / 5
158
تگهای خبر: اینترنت , خدمات , شبكه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
میخواهید برنامه ای برای شما نوشته شود؟ سفارش توسعه نرم افزار


pcdevelopers.ir - مالکیت معنوی سایت توسعه دهندگان متعلق به مالکین آن می باشد